20.12.2013
Jan Král

V závěru roku odstartovala obnova vozového parku dopravního podniku

Celkem 21 nových autobusů postupně nahradí v Dopravním podniku měst Liberce a Jablonce nad Nisou dosluhující nízkopodlažní vozidla z let 2001 – 2002.

Nové autobusy Iveco Citelis svou konstrukcí a ovládáním patří k nejmodernějším městským autobusům.

Zakázku na obnovu vozového parku MHD v Liberci, která byla vypsána na jaře letošního roku s cenou 4,75 milionů korun za kus, vyhrálaspolečnost Tezas Servis, největší dealer a prodejce autobusů z dílen bývalé Karosy ve Vysokém Mýtě. Autobusy budou dodávány postupně od roku 2013 do roku 2017. Jejich cena je garantována po celou dobu dodávky se čtyřletou zárukou na vozidlo.

Garantovaný odběr

2013 6 kusů
2015 6
2016 5
2017 4
Celkem 21

pozn. na poslední dodávku v roce 2017 může DPMLJ (odběratel) uplatnit obci = právo případně vozidla neodebrat

Nové autobusy jsou kompletně již bezbariérové, dvounápravové a třídveřové. Novinkou v autobusech je samoobslužné otvírání dveří cestujícími a  samohasící systém motorového prostoru, který dokáže zlikvidovat případný požár. Letošní dodávka – 6 ks autobusů IVECO CITELIS splňují emisní normu Euro 5 a jejich provoz je tichý. Pojmou celkem 100 cestujících, z toho 29 sedících. Umožňují zároveň přepravu jednoho invalidního vozíku normované velikosti 120 x 80 cm. Mechanická nájezdová rampa je obsluhována řidičem autobusu. Zásadní změnou je opětovné použití posuvných oken místo výklopných z důvodu podstatně lepší výměny vzduchu uvnitř vozidla.

Dodávky v letech 2015 až 2017 budou zajištěny novým typem IVECO URBANWEY, který splňuje emisní normu EURO 6 v souladu s požadavky EU.

Dopravní podnik by chtěl v budoucnu minimalizovat počet typů vozidel v rámci celkového stavu autobusů. Tyto kroky vedou ke snížení nákladů na technickou péči o vozidla (například snížení počtu položek náhradních dílů, jednotná diagnostika závad apod.)

Řidiči uvítají kvalitnější automatickou převodovku, prostorný interiér kabiny, včetně zabudování účinné klimatizační jednotky. Celkový design vozidla je moderní, konstrukce je robustnější a pevnější, a vyhovuje současným bezpečnostním požadavkům na vozidla městské hromadné dopravy.

V současné době se skládá vozový park autobusů pro provoz MHD z 26 ks typu Cytibus, 27 ks typu SOR BN12, 27 ks TEDOM (pohon CNG), 3 ks KAROSA B700, 5 ks kloubový KAROSA B900 a 1 ks malokapacitní STRATOS. Mimo vozidel typu KAROSA B700 a KAROSA B900 jsou všechna vozidla uzpůsobena jako bezbariérová umožňující přepravu invalidních vozíků.

Nastavení cookies