23.01.2015

Primátor a technický náměstek si prohlédli zázemí dopravního podniku

Nejen o prezentaci DPMLJ, ale i o chystaných záměrech a konkrétních podnětech byla řeč na čtvrtečním setkání primátora Tibora Batthyányho a náměstka Tomáše Kysely s vedením dopravního podniku.

Schůzka v sídle DPMLJ měla především informativní charakter a primátor se svým technickým náměstkem se na ní detailně seznámili s chodem městské společnosti, s financováním, majetkovými podíly a s kompletním vozovým parkem, který by se letos měl dočkat další obnovy v podobě několika nových autobusů. Ředitel DPMLJ Luboš Wejnar pak zástupce vedení města informoval o aktuálním stavu rekonstrukce meziměstské tramvajové trati a o studii možné tramvajové trati v úseku Broumovská - Rochlice.

Řeč byla i o probíhajícím pilotním projektu, kdy DPMLJ jako první v Čechách nabízí cestujícím možnost platit ve vozidle bezkontaktní platební kartou. Terminály najdou cestující v nízkopodlažní tramvaji typu EVO2. V souvislosti s platebními automaty padla zmínka také o několik měsíců starém stacionárním automatu na terminálu MHD ve Fügnerově ulici, který by podle Luboše Wejnara měl mít v dohledné době následovníka v jiné části města. Samostatnou kapitolou pak byla vize DPMLJ na zajištění dopravní obsluhy Krajské nemocnice Liberec. Ta by mohla fungovat obdobně jako nová autobusová linka č. 38 ke krematoriu, tedy jako veřejná služba.

Primátor Tibor Batthyány pak sám přišel s dvěma podněty, které by rád viděl vyřešené. "Osobně vnímám jako velký problém nástupní autobusovou zastávku Liberec - Machnín, na jejíž neutěšenou podobu mě upozorňují tamní obyvatelé. Situace je tam skutečně tristní. Také si myslím, že jeden spoj Liberci citelně chybí, a to autobus k odstavnému parkovišti ve sportovním areálu ve Vesci. Pro starší lidi nebo maminky, které tlačí kočárek, je těch sedm set metrů do kopce enormní zátěž," konstatoval primátor. Dopravní podnik o obou těchto problémech ví a bude se je snažit řešit.

Na závěr setkání si pak primátor s technickým náměstkem prohlédli zázemí dopravního podniku, především obrovské depo tramvají včetně speciální myčky, a nastoupili si do historické Bovery.

Text a foto: Jan Vrabec

 

 

 

 

 

 

Nastavení cookies