02.10.2014
Jan Král

Na Základní škole Husova se děti učí s pomocí tabletů

Digitální třídu vybavenou nejmodernějšími technologiemi, tedy dotykovou obrazovkou a tablety, využívá od začátku nového školního roku Základní škola Husova v Liberci.

Zapojila se do projektu Škola dotykem, který získal záštitu Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. Zkoumat bude vlivy a přínosy dotykových technologií ve výuce. Pro žáky je taková výuka zajímavým zpestřením a oživením a přináší zcela nové možnosti.

Realizátorem projektu Škola dotykem je nezisková organizace EDUkační LABoratoř (EDULAB) s podporou společnosti Samsung, které daly dvanácti školám v České republice k dispozici celkem 350 tabletů, 12 interaktivních obrazovek a další potřebné technologické i softwarové vybavení.

„Tento projekt mě nadchnul a jsem rád, že se do něj Základní škola Husova zapojila. Je to další mozaika toho, co se v rámci informatiky, města a vzdělávání dá dělat. Pokud se pilotní projekt naplní, tak by škole mělo veškeré vybavení zůstat natrvalo a žáci i učitelé budou moci v této výuce plynule navazovat. Věřím, že podobné projekty budeme moct rozjet i na jiných školách v Liberci,“ řekl náměstek primátorky Jiří Šolc při oficiálním předání učebny ve čtvrtek 2. října.

V moderní třídě se v rámci projektu učí 29 žáků 5. B. V průběhu školního roku budou společně s učiteli používat aplikace a vytvářet interaktivní materiály, které ukáží možnosti využívání dotykových zařízení ve školách. „První školní den čekalo na děti z 5. B ve třídě velké překvapení. Každé našlo na své lavici tablet. Nadšení bylo ohromné, a proto jsme se hned pustili do práce. Postupně jsme zvládli základní funkce tabletu a naučili se pracovat s jednotlivými aplikacemi,“ uvedla ředitelka školy Blanka Reindlová.

„Velmi rádi fotíme a fotky různě upravujeme. Vytvořili jsme už i svůj první fotopříběh na téma Můj den s mimikou. Číslem jedna v procvičování a testování se staly interaktivní testy. Je to poprvé, co děti testování baví a líbí se jim,“ prozradila ředitelka. Zároveň zdůraznila, že tablety nebudou při výuce nahrazovat běžné učebnice.

Žáci podle ní přijali nový přístup s radostí. Tablety jsou pomocí bezdrátové sítě propojeny s obrazovkou, která může okamžitě zobrazit například výsledky testu. Vše přitom řídí učitelka pomocí svého tabletu. „V každodenním životě chytré telefony a tablety používáme zcela běžně, nevidím proto důvod, proč bychom je při vstupu do třídy měli vypínat a tvářit se, že neexistují. Rychlý přístup k informacím, kreativita a interaktivní vyučování jsou synonyma moderní školy. Při tom všem nesmíme zapomínat na osobnost učitele, která je ve škole nenahraditelná,“ poznamenal Michal Orság, učitel a projektový manažer neziskové organizace EDULAB.

Text a foto: Jan Král

 

Nastavení cookies