25.01.2014
Jan Král

Nový přístup k cestovnímu ruchu v Liberci. Město bude lákat turisty k delšímu pobytu. Cílí také na filmaře

Na základě rozhodnutí Rady města Liberce naváže město na spolupráci s významnými subjekty cestovního ruchu a dalšími partnery.

V letošním roce bude Odbor sportu a cestovního ruchu Magistrátu města Liberec realizovat celou škálu nových aktivit. Pomůže v tom i nový vizuální styl turistické prezentace města, včetně výrazné inovace turistického portálu www.visitliberec.eu.

„Velmi důležitá bude spolupráce města s partnery při vytvoření struktury pro nový produkt cestovního ruchu - takzvanou společnou vstupenku. Zefektivníme komunikaci s cestovními kancelářemi a budeme usilovat o zlepšení infrastruktury pro skupinové cesty do Liberce,“ uvedl vedoucí odboru David Pastva.

Všechny tyto aktivity, projekty a akce jsou obsahem dílčího akčního plánu Odboru sportu a cestovního ruchu MML pro rok 2014, který nyní schválila rada města. „Chceme Liberci zajistit zvýšenou propagaci a zviditelnit hlavní kvality města,“ doplnil David Pastva.

Zmíněný projekt „společná vstupenka“ chystá radnice ve spolupráci s Libereckým krajem. Smyslem je zvýšit zájem turistů o město Liberec jako celek, prodloužit dobu pobytu návštěvníků a vytvořit impuls k opakované návštěvě. Zkušenosti s podobnými produkty z jiných destinací ukazují, že je možné významně zvýšit zájem o danou lokalitu a ovlivnit proud návštěvníků.

Jedním z cílů pro letošní rok je sjednocení grafického stylu. „Je potřeba zvolit jasné téma, které by jednoznačně a na první pohled upozornilo, že se jedná právě o město Liberec. Jednotný grafický styl se tak nově odrazí do vzhledu informačních materiálů, turistického webu, navigačního systému i prezentace města na veletrzích a akcích pro veřejnost,“ upřesnil David Pastva.

Od roku 2014 bude Liberec propagován také jako vhodné místo pro filmaře při natáčení filmů. Odbor zmapuje vhodné prostory, historické budovy, technické památky apod. a v této podobě představí město prostřednictvím turistického portálu případným zájemcům.

Úkolem pro následující měsíce je v neposlední řadě revize a doplnění vhodného turistického značení ve městě a v okolí a doplnění aktuálních turistických map pro pěší i cyklisty na významných místech. Rovněž v letošním roce se město Liberec zúčastní několika veletrhů cestovního ruchu a připraví oblíbené akce, jako jsou například Dny evropského kulturního dědictví (v sobotu 13. září 2014) nebo nový projekt Barevné léto, jehož smyslem je přitáhnout návštěvníky do města i o víkendu a ve večerních hodinách.

„Schválený akční plán je ukázkou správného plánování činnosti odboru. Na podzim byl vypracován návrh akčního plánu, který navazoval na akční plán z minulého roku. Návrh byl představen odborné veřejnosti, komisi pro partnerskou spolupráci a cestovní ruch, která je poradním orgánem rady města a projednán na radě. Po schválení rozpočtu byl návrh upraven na základě přidělených prostředků. Upravený materiál rada města nyní projednala a schválila. Odbor má nyní schválený plán činnosti na rok 2014 zajištěný přidělením finančních prostředků. Dílčí akční plán bude umístěn na internetové stránky města mezi dokumenty odboru, takže bude přístupný široké veřejnosti,“ informoval o novém dokumentu náměstek primátorky Jiří Rutkovský.

Nastavení cookies